Events
Op deze pagina vind je de evenementen waar ik te zien ben, zoals boekenbeurzen of festivals waar ik lezingen geef. Zie ik je binnenkort een keertje live?
Op zaterdag 15 mei was ik te gast bij het SoulSteps Festival, waar ik een lezing mocht geven. Tijdens mijn lezing "Volledig vrij Reclaim your energy: leef je eigen leven, in je eigen energie" dook ik in het waarom achter het verliezen van energie. Alles gebeurt immers met een reden, dus het is geen toeval dat de energie van Gevoeligen vaak gestolen wordt. Allereerst is dat juist omdat we zo bijzonder zijn. Maar ook - en dit gedeelte slaan we helaas vaak over - omdat er vaak in onze jeugd al een 'dief' is geweest die dit Licht bij ons opmerkte en het is gaan 'stelen'. Door te onderzoeken waar het ooit is begonnen, kan er worden geheeld en kan de uitdaging van het 'energie stelen' worden overstegen. In de lezing shifte dan ook de focus van slachtofferschap naar verantwoordelijkheid en hoop. Als gast mocht ik zelf ook naar de andere workshops en lezingen en het was geweldig om zoveel hoogtrillende mensen hun gaven te zien delen met de wereld. Hieronder foto's.
Op zondag 3 mei mocht ik een tekst voordragen op het event "Helden van onze bodem: de tijdlijn is hetzelfde" in het kader van de Nationale Dodenherdenking. Dit evenement vond plaats in de OBA Oosterdoks en met verschillende schrijvers, denkers en makers werden er verhalen verteld over helden die veel hebben betekent tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar nooit de erkenning hebben gekregen. We bespraken helden uit de Nederlandse Antillen, Suriname, Indonesië en Senegal. Hieronder een kort stukje uit de tekst die ik mocht voordragen.
Op zondag 15 maart was ik te gast bij het event "Generaties van Afro-diaspora schrijfsters" in de OBA Oosterdok, waar ik werd geïnterviewd over mijn debuutroman en over het schrijfproces en het vinden van de juiste uitgever. Zeven schrijfsters, allen onderdeel van de Afro-diaspora, samengebracht door powerwoman Amba Henna: het was een prachtige middag. We hebben gelachen, er zijn wat traantjes weggepinkt en we hebben nieuwe lezers mogen bereiken. Hieronder een snippet uit het interview.
Op zaterdag 16 augustus mocht ik een lezing geven op het Bloom Festival in Oostende. Tijdens mijn lezing "Reclaim your energy: leef je eigen leven, in je eigen energie" besprak ik het waarom achter het verliezen van energie. Alles gebeurt immers met een reden, dus het is ook niet zomaar toeval dat de energie van Gevoeligen steeds gestolen wordt. Dat is juist omdat we zo bijzonder zijn! In de lezing shifte ik dan ook de focus van slachtofferschap naar bewustzijn, trots en empowerment. Na afloop bleven er een aantal mensen hangen met bijzondere en persoonlijke vragen waarin ook hun eigen inzichten verweven zaten, dat raakte me enorm en was ook voor mij super leerzaam. In het filmpje hieronder een korte sfeerimpressie!
Op zaterdag 21 en zondag 22 juni mocht ik een workshop geven op het Love & Light Festival in Friesland. De workshop "Volledig in je eigen energie: vrij van energetische invloed van buitenaf’" zoomt in op het effect van andermans energie op je eigen mentale gezondheid. In kleine groepjes gingen we het gesprek aan over het bewaken van je eigen levensenergie en het herkennen van energiestelers. Het waren gezellige en leerzame dagen en wat voelde het bijzonder om zo eerlijk en open met elkaar te kletsen over dit onderwerp. Hieronder zie je een sfeerimpressie!
beLEEF BOEKen, België 28 feb 2025
Op vrijdag 28 februari stond ik met zo'n 50 andere auteurs op de boekenbeurs in Putte, België. Heel bijzonder om het gesprek aan te kunnen gaan met lezers, vragen te beantwoorden over het 'hoe' en 'waarom' van het verhaal en andere schrijvers te ontmoeten. Hieronder zie je een sfeerimpressie!
Langzaamaan kom ik erachter dat 'schrijfster' zijn (gelukkig) veel meer is dan alleen achter een laptopje zitten tikken. Het betekent ook het gesprek aan gaan met je lezers, met de wereld delen waarom je jouw verhaal vertelt en uitzoeken wat het zou kunnen betekenen voor anderen. Daarom sta ik dit jaar vaker op beurzen en geef ik ook meer lezingen. Ik vind het een spannende stap, maar ook erg exciting. Dus wie weet zien we elkaar binnenkort wel in het echt!